nyatr3

In Memoriam

Saknaden är stor efter härliga vännen Yvonne Andersson som jag haft så mycket kul tillsammans med under de 35 åren vi känt varandra.

Det fanns många fina hundar i Yvonnes uppfödning att minnas från tiden innan jag blev uppslukat av rasen West Highland White Terrier, men de som jag såg mest av på utställningar när vi ställde ut vår Pinocio var Ch WestWards Wee Warrior och Ch WestWards McIntosh.

Mina personliga första minnen av Yvonne är från klubbarbetet i Westie-i-Väst och alla Black&White-utställningar med inbjudna brittiska domare och Yvonnes fantastiska middagar. Och från våra samtal under många timmar på trimmet när Yvonne tagit över trimningen av Pinocio (efter Cindy flyttat till ostkusten). Firande av 40-, 50- och 60-årskalas.

Spektakulära minnen från när vi åkte över till England för att hämta de två Melwyn tikarna och Yvonne körde bil i England. Så stolt hon var att hon grejade vänstertrafiken och alla rondeller! Efter en timmas körning fick vi vända tillbaka i full fart till Felixstowe för pengarna låg kvar i kassaskåpet på båten som var färdig lägga ut för fortsatt resa till Holland … sen fortsatte vi först söderut till något försenad lunch (innan mobiltelefon-tiden!) hos familjen Owen (Gaywyn) för att lämna keramik från Aase Corner och sedan norrut via centrala Birmingham (dålig kartläsare …) till Brownhills där det dagen efter var en Open show och Rosemary & Graham Prichard överlämnade tikarna. På hemvägen när vi efter middag hos mina kompisar Paul & Janet i Bedford blev utskällda av ägarna av B&Bn där tikarna levt rövare på rummet. Detta upprepade sig för övrigt på båten i hytten (där de ju inte fick vara) när vi åt middag. Det slutade med att Yonne tillbringade en del av båtresan tillsammans med dem i bilen!

Minnen från när vi första gången "partajade" med Robert Hill & Mike Wilson i samband med WestieAlliansens officiella utställning i Småland som Robert dömde och där Yvonne dömde valpklasserna.

Resor till bl a Världsutställningen i Köpenhamn 1989 med husbilen (då Yvonne trotsade sin kollapsande njure – väl hemma blev det akutresa till lasarettet!), bussresan till Världutställningen i Amsterdam med gänget från Västsvenska Terrierklubben då Elisabet Bengtsson drack upp vår whisky ;-) Fantastiska WHWT Club of England Golden Jubilée show då vi bodde hos Robert & Mike i Atherstone och sedan vi "rivit" deras hus (hål i väggen där gardinstången suttit, nerriven taklampa och pajad toastol) åkte vidare till Jean Abbey som när vi anlände i Woodlesford per telefon varnats för the Swedish house wreckers. Black & White utställningen i England där Yvonne dömde westie och Lillian Lleton dömde skotte, Crufts-utställningen som avslutades hemma hos Rob & Mike med Roz Dunne & Charlie och Sue Yates och även Mikael Brisk och Marianne Erlandsson blev nattgäster, när vi skrattade oss igenom halva natten åt anekdoter från både flyg- och hundvärlden. Crufts-utställning och nästa dag Madame Butterfly opera på Birmingham National Arena då jag drabbats av akut öroninflammation (och tillbringade en halv dag på sjukhusakuten), Robert och Mikes fina bröllop när de efter 30 år tillsammans äntligen fick möjlighet att registrera sitt partnerskap. Den gången höll vi på missa flyget på hemvägen då vi blev lite upptagna i Harrods butiken på flygplatsen. Jag tog alla kassar och satte av mot gaten och Yvonne sprang som hon aldrig sprungit förr eller senare. Så mycket tokigheter. Så roligt blir det aldrig igen.

Min kära vän vi är många som saknar dig!